Nem a kiemelkedő teljesítményéről ismert, de mégis a maga nemében remek - a Ford Puma Gen-E tesztje az Auto Bild hasábjain.


Nagy Bandó András minden pénzét elköltötte a lakhatására, ám ezután hatalmas nyereményt zsebelt be a lottón.

Az elektromos autók világában ma már senki nem lepődik meg 168 lóerő láttán. A villanymotorok szinte játszva produkálnak 300-400, sőt akár 500 lóerőt is, olyan teljesítménnyel bírnak, ami korábban csak a legdrágább sportkocsik privilégiuma volt. Ezért, ha ránézünk a Puma Gen-E 168 lóerős teljesítményére, valószínűleg nem várunk tőle sok izgalmat. És valóban, a gyorsulás nem éppen a szívverést felgyorsító élmény, inkább egy kényelmes, mindennapi haladást kínál. De térjünk vissza az alapokhoz, és kezdjük a külső megjelenéssel.

A Puma vonzó formája 2019 óta a városi táj szerves részévé vált, és 2024-re némi frissítést kapott. Alapvetően a lényeg ugyanaz maradt, az elektromos verziót csupán a hűtőrács helyén elhelyezett tömör panel árulkodik. A Puma még mindig erőteljesen emlékeztet egy mini Porsche Cayenne-re, de sokkal bájosabb kiadásban. Az orrának kifejezése kicsit csodálkozó, ámde egyben barátságos is, de kétségtelen, hogy nem ezzel az autóval fogjuk megverni a többieket a belső sávban. Már a külső megjelenés is azt sugallja, hogy a kocsi kellemesen kompakt, és ha beülünk, ezt az érzést csak megerősíti.

A kormányformája meglepően karakteres, lapított kialakítása miatt igazán figyelemfelkeltő. A kijelzők sem kisebbek: a műszerfal funkcióját betöltő monitor mérete még a középső képernyőt is felülmúlja. A kormány mögötti 12,8 colos képernyő rengeteg adatot kínál a vezető számára, például azt is, hogy mennyire hatékonyan használta a féket az energia visszanyerésére. Bár ennek a gyakorlati haszna kétséges, a vezetés során igazi szórakozást nyújt. A fékenergia visszanyerésének fokozására egy másik lehetőség is adott: az irányváltó karon található L-gomb megnyomásával a „motorfék” hatása jelentősen megerősödik, de teljes megállásra nem alkalmas, így az egypedálos vezetés nem valósítható meg. A központi kijelző viszont mindent ural, hiszen a fizikai gombok szinte teljesen hiányoznak, így minden funkciót innen irányíthatunk. Ez a megoldás nem feltétlenül ideális, de ha már ilyen formában kell működnie, akkor a legjobbak közé tartozik. Az ikonok jól érthetőek, és ügyesen lettek elhelyezve a képernyőn, így a kezelésük zökkenőmentes és intuitív.

A már korábban említett irányváltó kar külön érdekessége, hogy a kormányoszlop jobb oldalára került elhelyezésre, így érdemes elkerülni a sebességváltó megszokott pozíciójának keresgélését. Ha parkolóállásba szeretnénk állni, a kar végén található gombot kell benyomnunk.

A Fordok vezetése mindig is örömteli élmény volt, és a Puma sem kivétel ez alól. Talán ennek részben az az oka, hogy az önsúlya másfél tonna körüli, ami ebben a kategóriában kifejezetten kedvező. A futómű ügyesen teljesít, az úttartása stabil, és sportos kanyarodásra is könnyen rábírható, a gumik nem nyikkannak és a karosszéria is jól kezeli a helyzetet. A nagy kormány lehetővé teszi, hogy remekül irányítsuk az autót, míg az ülések oldaltartása éppen megfelelő ahhoz, hogy lépést tartsanak a dinamikus vezetéssel. Belül az autó nem tűnik túl nagynak, ami nem is baj: talán a fejtér egy kicsit szűkös lehet, de ez csupán azoknak okozhat kellemetlenséget, akik kalapban szeretnének volánhoz ülni.

A csomagtér 566 literes kapacitása kifejezetten kedvező, míg az apróbb tárgyak tárolására a frunk, amely 43 literes, tökéletes megoldás. Bár keskeny, mélysége miatt kiválóan alkalmas könyvek vagy kisebb holmik szállítására, így valóban praktikus választás.

A 43 kWh-s akkut teletöltve 300 km feletti hatótávot ír ki a Puma fedélzeti számítógépe, hideg hajnalokon szabad ég alól indulva és 22 fokra fűtve viszont ez gyorsan csökken. Nálunk átlagosan 14 kWh-s fogyasztással elgurult az autó, ami - eltekintve néhány rövid autópályás szakasztól - zömében városi forgalomban jött össze. A maximális töltési teljesítménye 100 kW, aminél persze, már vannak jobbak, de azért élhető érték.

A Ford Puma ideális választás mindazok számára, akik legtöbbször ketten vágnak neki az útnak, és gyakran megfordulnak zsúfolt városokban. 4,2 méteres hosszával könnyedén beilleszkedik a legtöbb parkolóhelyre, ráadásul kiemelkedően fordulékony, így azonnal otthonosan mozog benne az ember. Ha megvizsgáljuk a 11 490 000 forintos árat a nyújtott tudással összevetve, világossá válik, hogy valóban megéri a befektetést. Ez az autó nem csupán az elektromos autózás iránt érdeklődők számára vonzó, hanem azoknak is, akik hosszú távon terveznek, és elkerülik a túlméretezett, feleslegesen erős járműveket.

Related posts