Vitézy Dávid: Orbán véleménye szerint az állam nem rendelkezik a szükséges erőforrásokkal a vasúti pályaudvarok felújításához, azonban másoknak mégis sikerül megoldani ezt a kihívást. Példaként bemutatta, milyen átalakuláson mehetne keresztül Kelenföld. |


Szerinte létezik egy kiváló példa arra, miként lehetne hatékonyan rehabilitálni és fejleszteni Kelenföld területét. Ezen elképzeléseit illusztráló képeket is bemutatott.

Vitézy Dávid szerint van megoldás arra, hogy lehetne a magyar pályaudvarokat állami beruházásban felújtani, és a környéküket is megszépíteni, hasznosítani. A politikus a közösségi oldalán írt arról, hogy amit a magyar állam szerint nem lehet megvalósítani, azt más országban meg tudják tenni. Egy példát is mutatott. Azt írta:

13 ezer nm-es állomásépület épül a vágányok fölé, amely a meglévő, oldalfekvésű, még a Déli Vasút idejéből származó régi állomáshoz csatlakozik. Ma csak egy szűk aluljáró vezet át a vágányok alatt, az új épület teljesen új kapcsolatokat nyit a környező városrészek és a vasút között. A meglévő aluljárót is újjáépítik kerékpáros alagúttal bővül. A vasúti kapacitást is növelik, 6 fedett peron létesül, melyeket felülről és alulról is el lehet majd érni. 2000 kerékpárparkoló is épül... A pályaudvar mellé új belföldi és nemzetközi buszállomás is létesül, mely a földszinten és a vágányok fölött is csatlakozik az állomáshoz".

A politikus arról is tájékoztatott, hogy honnan tervezik előteremteni a szükséges forrásokat:

"A teljes beruházás 239 millió EUR (kb. 100 Mrd Ft), melyet a - Magyarország számára sajnos máig befagyasztott - Helyreállítási Terv forrásai finanszíroznak, ezért 2026-ig el is kell készülnie".

A felújításon kívül több beruházást is terveznek, lesz magánerős bevásárlóközpont és irodaház-fejlesztés is.

Majd arról írt, hogy mindezt nálunk Kelenföldön is meg lehetne valósítani:

"A példa különösen figyelemre méltó, mivel hasonló kezdeményezést lenne érdemes megvalósítani Kelenföldön is:"

Ezt a támogatást azonban a piaci befektetőktől nem várhatjuk el. Bízom benne, hogy a magyar állam hamarosan ismét felismeri a vasútállomásaink fejlesztésében rejlő lehetőségeket, mert valóban sok teendő vár ránk.

Vitézy látványterveket is mutatott a szlován megoldásról:

Related posts