Zalában egyedülálló körforgalom áll, amelynek megvalósítása több mint félmilliárd forintba került. Most a kormány döntéseire vár, hogy a jövője végre elindulhasson.


Egy konténerterminálnak, és egy logisztikai központnak kellett volna felépülnie 2023-ig, de egy vasúti fejlesztés elmaradása miatt még el sem kezdődött az építkezés. Azt sem tudni még, hogy a vasútépítéshez tartozó tendert ki nyerte.

Zalában, egy mező közepén, 503 millió forint uniós támogatásból készült el egy különleges körforgalom – számolt be róla az Átlátszó.

Szijjártó Péter 2021 februárjában bejelentette, hogy a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti területen egy új logisztikai központot hoznak létre, amelyet a Metrans szállítmányozó cég üzemeltet majd. Az alapkövet még abban az évben, szeptemberben helyezték el, és a külügyminiszter azt ígérte, hogy a létesítmény 2023-ra már működőképes lesz. A német vállalat célja, hogy az adriai kikötőkből érkező árukat itt osztja el, lehetővé téve ezzel a szállítmányok zökkenőmentes eljuttatását Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba.

A konténerterminál és a logisztikai központ létrehozása még nem vette kezdetét, mivel Zalaszentiván vasútállomás környezetét előbb át kell alakítani, de ezt a kormány még nem kezdte el. Az ígéretek szerint az állomástól nyugatra egy új összekötő vágányt létesítenek, amely lehetővé teszi a cég tehervonatai számára a zökkenőmentesebb közlekedést. A GYSEV 2024 őszén hirdette meg az ehhez kapcsolódó közbeszerzést, és márciusban zárult le a jelentkezési határidő, de az eredményeket még nem tették közzé. A 12 milliárd forintos projekt költségeinek felét az Európai Unió, míg a másik felét a magyar állam fedezi. A GYSEV a médiának azt nyilatkozta, hogy a közbeszerzési folyamat jelenleg is tart, ezért nem tudnak további információt adni.

A zalaegerszegi önkormányzat proaktívan lépett, és már elkészítette az odavezető utat, amely egy körforgalommal is bővült. Balaicz Zoltán, a város polgármestere hangsúlyozta, hogy a deltavágány megvalósítására nincs közvetlen befolyása, de örömmel osztotta meg, hogy a környéken egy második körforgalom építése is folyamatban van.

Az Átlátszó forrásai szerint Zahalka Attila, a Metrans kereskedelmi igazgatója megerősítette, hogy a cég minden szükséges lépést megtett a projekt előkészítése érdekében. Kifejezte sajnálatát amiatt, hogy az előkészítési folyamat ilyen hosszú időt vett igénybe. A közbeszerzési kiírás alapján a tender eddig ismeretlen győztesének 840 nap, vagyis több mint két év áll rendelkezésére a terminál és a logisztikai központ megvalósítására.

Related posts