A francia gyártmányú Alstom Astride-villanymozdony tartampróbának vetették alá, hogy teljesítményét és megbízhatóságát alaposan teszteljék.

Az év elején tett tíz rövidtávú vállalás egyik kiemelkedő eleme, hogy új mozdonyok beszerzésével kívánjuk megerősíteni járműparkunkat, különös figyelmet fordítva a mozdonyflottánkra – emelte ki Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a legfrissebb bejegyzésében. Hozzátette, hogy a vontató járművek hadrafoghatósága és megbízhatósága kulcsszerepet játszik a menetrendszerű közlekedés fenntartásában.
Szerinte a képlet egyszerű:
Hegyi Zsolt így kiemelte, hogy ennek érdekében csak az idén 15 nagyteljesítményű dízel és 40 darab villanymozdonnyal, összességében tehát 55 darab korszerű mozdonnyal bővítjük a vasúti járműparkunkat.
Ma egy újabb izgalmas mérföldkőhöz érkeztünk! Mielőtt a MÁV hivatalos arculatát felvenné, a kötelező utolsó lépésként ma elvégeztük a francia Alstom Astride villanymozdonyunk tartampróbáját az utasforgalomban.
A jármű a Mecsek IC-t vitte Budapestről Pécsre. 5:53-kor indult a fővárosból és 8:46-kor érkezett a baranyai megyeszékhelyre, azóta sikeresen teljesítette a visszautat is. "Utasaink a próbaüzem alatt is a Mecsek InterCity-k élén, napi négy vonaton találkozhatnak vele. A sikeres 40 ezer kilométernyi tesztüzem után további társai érkeznek majd a Mecseket átszelő InterCity járataink élére" - összegezte a vezérigazgató.