Norrist ellentmondott a csapata kérésének, és nyíltan kritizálta a sprintversenyeket.


Lando Norris, aki az utolsó körben még az élen haladt a Katari Nagydíj sprintversenyén, végül nem ő győzött, hanem csapattársa, Oscar Piastri. Norris büszkén nyilatkozott arról, hogy teljesen jó érzéssel adta át a győzelmet, így törlesztve ezzel a köztük lévő adósságot.

A célvonal előtti félrehúzódás Norris részéről egy figyelemre méltó gesztus volt Piastri irányába, akitől nemrég, négy héttel ezelőtt, ajándékba kapta a sprintgyőzelmet Interlagosban. A McLarenek a brazíliai hétvége rövid versenyén ismételten domináltak, és az ausztrál pilóta cselekedete azt tükrözte, hogy csapattársa érdekében hajlandó volt háttérbe vonulni, ezzel lehetőséget adva neki, hogy egy újabb pontot gyűjtsön, így közelebb kerülve Max Verstappenhez a bajnoki harcban.

Tudva, hogy a Magyar Nagydíjon Norrisnak mennyire nehéz volt félreállnia Piastri elől, még a csapata unszolására is, különösen, hogy a csapattársa korábban gyorsabb volt nála, és csak a bokszkiállások időzítése miatt vesztette el a vezetést, meglepő ez a nemes gesztus a brit versenyző részéről. Ráadásul ezúttal mérnöke is próbálta lebeszélni a helycseréről, hiszen George Russell és a többi üldöző már a két McLaren nyakán loholt.

Norris szavai szerint a helyzet kissé szorosabbra sikerült, mint ahogyan azt remélte. Már a brazíliai verseny óta tervezte, hogy ezt a lépést megteszi, és úgy érezte, hogy ez a legjobb megoldás, még ha kicsit kockázatosnak is tűnt. A csapat figyelmeztette, hogy talán ne lépjen, de Norris bízik abban, hogy sikerül kikerülniük a nehézségeket, és végül így is lett. Nem bánja meg a döntését, hiszen nem azért van itt, hogy sprintversenyeken arasson gyümölcsöket, hanem hogy a valódi versenyekért küzdjön. Persze a bajnokság is a céljai között van, de a dolgok nem feltétlenül a tervek szerint alakulnak. A Forma-1 sprintversenyek kapcsán 2021 óta megfogalmazott véleményei is elgondolkodtatóak. A sportág vezetése szeretné ezeket a rövid futamokat egyre nagyobb jelentőséggel felruházni, ám a versenyzők rendszerint arra utalnak, hogy a 100 kilométeres táv, amely már nyolc pontot ér, nem rendelkezik a megszokott versenyekhez hasonló presztízzsel. Valószínű, hogy Norris számára egy igazi futamgyőzelem sokkal fontosabb lenne, mint a sprintversenyek sikerei.

Helycsere ide vagy oda, a McLaren maximálisan kihasználta a szombati lehetőségeit, és 15 pontot zsebelt be. Ezzel szemben a Ferrari csupán 9 pontot szerzett a két autójával, így a két csapat közötti különbség 30 egységre nőtt. Ha a vasárnapi verseny során a McLaren legalább 15 ponttal többet gyűjt össze, mint a Ferrari, és a Red Bull nem hoz be rajtuk 23 pontot, akkor Katarban, egy futammal a szezon vége előtt már ünnepelhetik a konstruktőri címet – ami 1998 óta az első lenne a wokingi csapat számára.

Related posts