Magyarország 2025-ben is lendületesen halad előre: felfedjük, milyen irányokba tartunk! - Mandiner


Egy rég vágyott álom valósulhat meg: Viharsarok, az ország egyik legnagyobb hátrányos helyzetű területe, immár több évtizedes elszigeteltség után végre csatlakozhat a hazai gyorsforgalmi úthálózathoz.

Bár az ország számos pontján zajlanak autópálya-építkezések, ezek nagysága és jelentősége nem vethető össze a 2018 és 2022 között végrehajtott projektekével. Ekkor készült el például az M44-es autópálya legnagyobb része, valamint számos szakasz az M4-es, az M25-ös, az M30-as, a 67-es és az M85-ös autópályákból, amelyek egészen Sopronig húzódnak – számolt be erről a Világgazdaság. A lap hozzátette, hogy ennek eredményeként Magyarország mára több gyorsforgalmi útvonalat tudhat magáénak, mint a fejlettebb Ausztria.

Amíg nyugati szomszédunknál 1749 kilométer autópálya szolgálja az autósok kényelmét, addig Magyarországon 1850 kilométer. Az állami forráshiány mellett tehát ez is szerepet játszhatott abban, hogy az elmúlt két év visszafogottabb volt a beruházások terén.

Ezekkel az új fejlesztésekkel mindössze 30 kilométerrel bővült a hazai gyorsforgalmi úthálózat. Az M6-os autópálya horvát oldalán a tervek szerint idén tavasszal befejeződnek a munkálatok, így Budapesttől egészen a bosnyák határig 300 kilométeres folyamatos közlekedési kapcsolat alakul ki. Ez a projekt a páneurópai folyosó, más néven a VC korridor részeként valósul meg.

Az idei év elején végre befejeződhet az M44-es autóút építése, amely már 2017 óta tart. Az M5-ös autópálya és Békéscsaba közötti utolsó, 32,2 kilométeres szakaszának kivitelezése 2022 nyarán indult, és a tervek szerint februárban átadhatják a forgalomnak. Ezzel egy régi vágy teljesül, hiszen a Viharsarok, amely az ország egyik legszegényebb térségének számít, évtizedek után végre csatlakozhat a hazai gyorsforgalmi úthálózathoz. Azonban érdemes megjegyezni, hogy idén ez lehet az utolsó ilyen jellegű átadás, hiszen legalább egy év várakozásra van szükség, mielőtt újabb szalagátvágásra kerülne sor.

Lázár János építési és közlekedési miniszter Békéscsabán tett látogatásán ígéretet tett, hogy az M44-est elvezetik a román határig. A 43 kilométeres szakasznak a megépítésére azonban várni kell, az Utibernek 2028 nyaráig kell végeznie a tervekkel.

Related posts