A weboldal, amely lehetővé tette a késő vonatok nyomon követését, most leállt, így nem tudjuk ellenőrizni, hogy eltűnnek-e a késlekedések a vonatinformációs rendszerből.

Pénteken üzemszünetet tartott az Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG). A weboldalon egy figyelmeztető üzenet köszönti a felhasználókat, jelezve, hogy karbantartási munkálatok zajlanak.
Az EMIG rendszer leállása különös jelentőséggel bír, hiszen ez volt az a platform, amelyen valós időben nyomon követhettük Magyarország összes mozdonyát. Ideértve azokat is, amelyek útközben új számot kaptak.
Az átszámozás folyamata a pünkösdi hétvége vasúti zűrzavarában bukkant fel. Vitézy Dávid szerint Lázár János közlekedési miniszter utasításba adta, hogy a jelentősen késlekedő vonatokat nem szabad feltüntetni a vonatinformációs rendszerben.
A műveletet kétféleképpen valósították meg. Az egyik lehetőség az volt, hogy a MÁV-appban nem tüntették fel, mikor indult el a késésben lévő vonat, a másik pedig, hogy útközben átszámozták a járatokat. Mivel a vonatinformációs rendszer nem regisztrálja az átszámozott vonatokat, így az utasok számára rejtve marad, ha ezek késnek.
A MÁV határozottan elutasította azt a vélekedést, hogy az átszámozás hatással lenne a vonatok késéseire. Ezt a feltételezést politikai támadásnak minősítette, hangsúlyozva, hogy az átszámozás sem a késési statisztikákra, sem a késési biztosítékokra nincs kihatással.
Mivel az EMIG-ben az átszámozott vonatokat is látszódtak, ellenőrizni lehetett, hogy tényleg eltűntek-e késő vonatok a vonatinformációs rendszerből. A honlap leállása miatt jelenleg ezt nem lehet megtenni.
Az EMIG leállása kapcsán kérdéseket juttattunk el a MÁV-hoz. Amint megérkeznek a válaszok, azonnal frissítjük a cikk tartalmát.