A Stellantis bejelentette, hogy felfüggeszti hidrogén alapú fejlesztéseit, és a már bejelentett modellek terveit is visszavonják.

Nyáron indult volna az első üzemanyagcellás furgonjaik sorozatgyártása Lengyelországban és Franciaországban.
A Stellantis hivatalosan is bejelentette, hogy leállítja a hidrogénmeghajtású járművek fejlesztését. A vállalat álláspontja szerint ez a technológia továbbra is csupán egy szűk piacra korlátozódik, és a középtávú gazdasági fenntarthatóság nem garantálható.
A hidrogén technológia korábban számos ígéretet rejtett magában, különösen a haszongépjárművek terén. Azonban a megfelelő infrastruktúra és a szükséges kormányzati támogatás hiányában végül úgy határoztak, hogy leállítják a programot.
A meghozott döntés következtében a tervezett Citroën, Opel, Fiat és Peugeot hidrogénfurgonok, mint például az Opel Vivaro Hydrogen, végül nem fognak megvalósulni. Ennek ellenére a franciaországi Hordain és a lengyelországi Gliwice gyáraiban már előkészületek zajlottak a termelés fokozására.
Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai régiójáért felelős operatív igazgatója közölte, hogy a vállalat a jövőben az elektromos és hibrid meghajtású személyautókra, valamint kishaszonjárművekre helyezi a hangsúlyt, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek.
A Stellantis nem szándékozik elbocsátani az érintett gyárak munkatársait, és a hidrogénnel kapcsolatos fejlesztési osztályokat más jellegű projektekhez fogják átcsoportosítani.
Más gyártók, mint például a Toyota, Hyundai, Honda és BMW, továbbra is bizakodnak az üzemanyagcellás hajtás jövőjében. A Toyota jelenleg egy új generációs üzemanyagcellás modellt dolgoz ki, míg a Honda a General Motorsszal közösen alakított vállalat keretein belül fejleszti és gyártja az üzemanyagcellákat. Ezzel szemben a Volkswagen világosan kifejezte, hogy a jelenlegi technológia nem képes versenyképes maradni, ráadásul túl sok helyet foglal el az utastérben.