Fedezd fel a Kreatív Online legújabb számát! A fókuszban a digitális marketing izgalmas világával és a service design innovatív megközelítéseivel foglalkozunk. Ne hagyd ki a legfrissebb trendeket és inspiráló ötleteket! Elfogadod a sütiket?


Örömmel értesítünk benneteket, hogy megérkezett a Kreatív magazin 2024-es év utolsó lapszáma, a 11-12. kiadás! Ezúttal a nyomtatott oldalakon a digitális marketing és a service design izgalmas világába merülünk el. A lapszámban exkluzív interjúkat olvashattok Nyáry Krisztiánnal és Esther Horváth-tal, akik megosztják velünk tapasztalataikat és gondolataikat. Továbbá, a népszerű Jöttem, láttam, maradtam sorozatunk is folytatódik, és betekintést nyújtunk néhány ikonikus, retro logó újjászületésébe is. Ne hagyjátok ki ezt a különleges kiadást!

Egy nemzetközi kreatívversenyen zsűrizni nem csupán tapasztalatot és inspirációt hoz magával, hanem betekintést enged más országok innen nem feltétlenül látható problémáiba is. Az Epicán idén debütáló Cultural insight kategóriában számos példát láttunk erre, de más nevezések között is felbukkantak meglepő tények. Voltak kampányok, amelyek komoly változást is hoztak: így például Kazahsztánban egy brutálisan ütős megoldás késztette a törvényhozókat a családon belüli erőszak elleni határozott fellépésre, Svédországban pedig egy civil szervezet a kormányzati retorikát visszafelé használva érte el, hogy a szexkereskedelem áldozatait ne akarják többé megadóztatni. Kínában egy kozmetikai márka segített abban, hogy a női nevek jelentése ne az alárendelt, gyengébb szerepekre utaljon, egy német alapítvány pedig kreatív jogi csavarral zárta el a neonácik fontos bevételi forrását. A nevezésekből az is kiderült, hogy az infláció a világ számos pontján gondot okoz, csakúgy, mint a lakhatási válság. Láttunk példát bebörtönzött újságírók hangjának hallatására, az állati ösztönök legjobb értelemben vett kihasználására és szerencsére a humor sem veszett még ki, sőt!

Mindezekről decemberben bővebben írunk online felületünkön, és lapzártánk után az Epica magyar díjazottjai is kiderülnek. Nyomtatott kiadásunkban azonban a digitális marketing és a service design területén kalandozunk. Év vége lévén jön egy szinte kötelező előrejelzés 2025-re, részletesebben is bemutatjuk a már nem is annyira jövőbe mutató AI-influenszereket és megnézzük, hogy a sokat emlegetett sütikre vajon milyen sors vár.

Szeszlér Vera content designer egy újfajta tartalmi megközelítésről mesél, a service designt pedig ügynökségi és ügyféloldalról, valamint hazai példákon keresztül is körbejárjuk.

Esther Horváth fotóin és elbeszélésén keresztül kiderül, hogy az Északi-sarkvidéket nem kibírni kell, hanem misszióként, örömmel megélni az itt töltött hónapokat. A Chicagóban élő Harsányi Márton az amerikai reklámipar regionális különbségeit is felvázolja, az amszterdami Oslop Studio hazai alapítói pedig a legendás magyar márkák újragondolását mutatják be.

Nyáry Krisztián nagyinterjúban mesél a könyvkiadás kihívásairól és az olvasás népszerűsítésének fontosságáról. És mivel az őszi időszakban négy versenyünkön is eredményt hirdettünk, megmutatjuk a boldog nyerteseket és projektjeiket.

Related posts