Egy új fejezet nyílhat a logisztika világában ezzel az innovatív teherautóval.

Olyan tesztjárművet állítottak forgalomba, amiből egyelőre ez az egy példány létezik. Ha beválik, akkor ilyenekkel zöldülhet tovább az európai csomagszállítás.
Elkezdődött egy izgalmas teherautó tesztelése a DHL németországi divíziójában. A világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója egy különleges, 23G típusú Scania teherautót kapott meg, hogy alaposan letesztelje annak teljesítményét és képességeit.
A típusszám alapján könnyen megállapítható, hogy az autó normál méretű G-hálófülkével van felszerelve. Az oldalán található EREV felirat szintén figyelemfelkeltő, amely az "Extended Range Electric Vehicle" kifejezést jelöli, vagyis hatótávnövelővel ellátott elektromos járművet jelent. De mit is takar ez pontosan? Az EREV technológia lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű hosszabb távokat tegyen meg, mivel egy beépített belső égésű motorral is rendelkezik, amely a szükséges energiát szolgáltatja, amikor az akkumulátor kimerül. Így az EREV járművek kombinálják az elektromos hajtás előnyeit a hagyományos motorok megbízhatóságával, lehetővé téve a vezetők számára, hogy nagyobb távolságokat tegyenek meg anélkül, hogy aggódniuk kellene az akkumulátorok lemerülése miatt.
A 10,5 méter hosszú, 40 tonnára tervezett teherautó hajtásáról egy 312,8 lóerős villanymotor gondoskodik, amely folyamatos teljesítményt nyújt. Az energiaforrást egy 416 kWh kapacitású akkumulátor-csomag biztosítja, lehetővé téve a zökkenőmentes működést. A hajtásrendszerhez egy 163 lóerős dízelmotor is kapcsolódik, amely csupán az akkumulátorok töltésére aktiválódik, így nem vesz részt közvetlenül a jármű meghajtásában. Egyetlen feltöltéssel a teherautó 650-800 kilométert képes megtenni, ami jelentős előny, különösen a Scania elektromos járműveivel összehasonlítva, amelyek jelenleg maximum 550 kilométeres hatótávolságot kínálnak.
Ez több kiszállítás megvalósítását teszi lehetővé egy nap, nem mellesleg pedig környezetkímélőbb is a hagyományos, csak és kizárólag dízelmotorral szerelt teherautóknál, mivel a hatótávnövelőként funkcionáló motor hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethető. Ebből kifolyólag szinte bármelyik kútnál megtankolható Németországban. Az erőforrás ráadásul lehetővé teszi, hogy a szükségesnél kevesebb akkumulátort építsenek be.
A teherautó maximális sebessége 89 km/óra, amely lehetővé teszi számára, hogy hatékonyan haladjon. Becslések szerint egy szállítás során akár ezer csomagot is képes magával vinni. Ráadásul, ha szükség van rá, pótkocsi vontatására is alkalmas, így még nagyobb terhek szállítására is felkészült.
Az újdonság már ebben a hónapban forgalomba áll Berlin és Hamburg között, hogy kipróbálják mennyire válik be a napi szintű csomagszállítási feladatok teljesítésében. Hogy van-e létjogosultsága egy ilyen teherautónak az még a jövő zenéje. A teszt pontosan azt hivatott kideríteni, hogy milyen eredménnyel használható egy hatótávnövelővel ellátott háromtengelyes teherautó. Még az sem kizárt, hogy új korszakot képvisel a logisztikában ez a teherautó.
A svéd gyártó szerint ugyanakkor a "kiterjesztett hatótávolságú elektromos járművek" ígéretes átmeneti megoldást kínálhatnak a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére különösen olyan helyeken, ahol még nem áll rendelkezésre a szükséges töltő-infrastruktúra.