Hyundai: Egy-két generáció múlva újra a fizikai gombok veszik át a főszerepet az autók belső terében.


A Hyundai és a Genesis járművei már most arra törekednek, hogy harmonikus kapcsolatot teremtsenek a digitális és analóg élmények között. Ezt például a legújabb Ioniq 6 belső terében is megfigyelhetjük, ahol a modern technológia mellett több hagyományos fizikai gomb is helyet kapott.

A Hyundai legújabb bemutatója során felfedte a következő generációs infotainment rendszerét, amely egy impozáns, Tesla-stílusú óriáskijelzővel büszkélkedik. Azok számára, akik már unják a gombok fokozatos eltűnését az autók belső teréből, ez a fejlesztés valószínűleg nem lesz a szívük csücske.

De Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak. A Szöuli Mobilitási Show-n beszélt arról a Drive-nak, hogy szerinte pár modellgeneráció múlva visszajönnek a tekerők, kapcsolók, és kevesebb lesz a képernyő (erről korábban már Hak Soo Ha, az Egyesült Államok-beli Hyundai alelnöke is beszélt). Egyszerűen azért, mert az emberek úgyis ott tartják a telefonjukon a navigációt meg a zenét, és nem feltétlenül akarják ugyanazt viszontlátni az autóban is.

"Napjainkra mindenki hozzászokott a telefonok érintőképernyőihez, ami az autók gyártását is olcsóbbá teszi – nem szükséges különféle eszközöket vagy gombokat integrálni. Ugyanakkor az emberek még mindig értékelik a fizikai gombok érintését" - fejtette ki. Véleménye szerint a titok az egyensúly megtalálásában rejlik: a kijelző mérete ne legyen túlzottan nagy, inkább csak a szemlélődésre szolgáljon, míg a lényeges funkciók ne rejtőzzenek három menüpont mélyén, hanem legyenek könnyen elérhetőek külön gombokkal. "Vezetés közben a legfontosabb továbbra is az, hogy a kezek a kormányon, a tekintet pedig az úton maradjon" - hangsúlyozta Donckerwolke.

Donckerwolke véleménye szerint jelenleg a gyártók túlzott energiát fektetnek abba, hogy az okostelefonok élményét reprodukálják az autókban, miközben a felhasználóknak erre valójában nincs szükségük. Ezzel szemben a Hyundai és a Genesis elektromos járművei ebben a tekintetben egy lépéssel előrébb járnak, hiszen próbálnak megtalálni egy digitális és analóg megoldások közötti egyensúlyt. A legújabb Ioniq 6 például több fizikai gombot kapott, ami azt jelzi, hogy a komfort és a funkcionalitás érdekében hajlandóak a hagyományos elemeket is integrálni.

Related posts