Így kérhetsz azonnali támogatást a BKK járatain: ez a négyjegyű szám segít neked a nehézségek leküzdésében!


Kevés magyar ismeri, pedig pár óra alatt elérhető a csodálatos, régi olasz városka

Mostantól egy új, négyjegyű telefonszám segítségével is elérhetjük a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatot: az 1443-as hívószámon kérhetjük a segítségüket, ha bármilyen problémát tapasztalunk a járművön vagy a megállóban. Ezen felül a BKK járművein is hamarosan feltűnik ez a telefonszám, és a társaság egy edukációs kampány keretében is tájékoztatja az utasokat arról, mikor érdemes különböző szolgáltatásokat igénybe venniük.

Új lehetőségek nyílnak a közösségi közlekedést igénybe vevő utasok számára a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat értesítésére. Március végétől a BudapestGO alkalmazásba integrált hívás funkció mellett az utasok az 1443-as négyjegyű telefonszámot is felhasználhatják, hogy segítséget kérjenek rendészeti beavatkozást igénylő helyzetekben. Fontos azonban, hogy baleset vagy személy- illetve vagyonbiztonságot veszélyeztető események esetén továbbra is a 112-es sürgősségi számot kell tárcsázniuk, és a problémát azonnal jelezniük kell a járművezetőnek.

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat működése során az egyes szervezetek szoros együttműködésben és összehangoltan végzik feladataikat. A 24 órás diszpécserszolgálat központi szerepet játszik a munkatársak hatékony irányításában, így a szükséges beavatkozások során a legközelebbi egység azonnal reagálhat. Az utasbiztonsági rendszerben dolgozó szakemberek, mint például közterület-felügyelők és vagyonőrök, az azonosíthatóság megkönnyítése érdekében egységes formaruhában, különösen jól látható sárga mellényben végzik feladatukat.

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat most már kétféleképpen is értesíthető. A BudapestGO kezdőképernyőjéről először a "Továbbiak", majd a "Segíthetünk?" menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy stb.) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban.

Ha valakinek nincs applikációja vagy nem használ okostelefont, akkor augusztustól az 1443-as telefonszámot közvetlenül tárcsázva is kérhet segítséget rendészeti beavatkozást igénylő helyzetekben. Ez esetben a hívás szintén a 24 órás diszpécserszolgálatához fut be.

A telefonszám a BKK járművein is hamarosan megjelenik, továbbá a társaság edukációs kampány keretében március óta járműveken, megállóban elhelyezett plakátokon, valamint a vállalat közösségimédia-felületein is edukációs tartalmakkal is segíti az ügyfeleket abban, hogy mely esetben mely szolgálat segítségét lehet kérni.

A közösen irányított Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nem csupán az utasok biztonságérzetének és utazási komfortjának növeléséért dolgozik, hanem elkötelezett amellett is, hogy támogassa azokat, akik szociálisan hátrányos helyzetben vannak, és emiatt kizárásra kerültek az utazás lehetősége alól. A szolgálat együttműködik a fővárosi és civil szervezetekkel, amelyek a hajléktalanok ellátására specializálódtak, ezzel is hozzájárulva a rászorulók segítéséhez.

Amennyiben az utasbiztonsági szolgálat munkatársai szociálisan rászoruló emberrel kapcsolatban intézkednek, gondoskodnak az illető további ellátásáról a főváros hajléktalanellátó intézményének, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI), illetve a szerződéses civil partnerek - Menhely Alapítvány, Máltai Szeretetszolgálat, Oltalom Alapítvány - munkatársainak bevonásával.

Related posts