F1: Újra felforrósodnak a kedélyek a versenybírók döntései miatt.

A Forma-1-es versenybíráskodás az elmúlt években sok-sok kritikát kapott. Számtalan panasz volt a néha enyhének, néha túlzottan szigorúnak tűnő büntetésekre, nem egyszer felmerült az elfogultság vádja is, általánosságban a következetességet hiányolják a sportág résztvevői és a közönség is.
Sokan már felvetették, hogy a versenyfelügyelők önkéntes alapon, rotációs rendszerben történő foglalkoztatása helyett érdemes lenne állandó, jól megfizetett stewardokat alkalmazni. Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke úgy véli, hogy erre a lépésre "nincs elegendő forrás".
A változás elkerülhetetlen, és ez a jövőben is így marad. Az utóbbi időszakban valóban történt néhány személyi változás, hiszen néhány stewardot elbocsátottak. Ugyanakkor 2025-re a tervek szerint egyes versenykörök versenyfelügyelői bizottságait bővíteni fogják, ami új lehetőségeket teremthet a sportág számára.
Eddig a bizottság, amely a megfelelő minősítéssel rendelkezett, három főből állt: egy tag az FIA nemzetközi stábjától, egy a rendező ország illetékes szövetségétől kijelölt személy, valamint egy korábbi autóversenyző, aki ideális esetben F1-es tapasztalattal is bír. Azonban a vonatkozó szabályozást 2025-re átírták, így a jövőben a testület összetétele "legalább három, legfeljebb négy" főt is magában foglalhat, számolt be róla az Autosport.
A bővítéstől a szakmai színvonal növekedését várják, ám a négyfős bizottságok nem válnak állandóvá. A szakmai elemzés rámutat, hogy a 24 fordulóból csupán 6 versenyen – Ausztráliában, Kínában, Kanadában, Szingapúrban, Mexikóban és Brazíliában – működnek majd négytagú stewardok, míg a többi 18 esetében továbbra is háromfős csapatok irányítják a versenyeket.
A negyedik fő nem fog különböző jogkörökkel bírni a többiekhez képest, és a döntéseknek továbbra is egyhangúaknak kell lenniük, ahogyan eddig is.