A százéves hullámvasút emlékét ápolva zalai gyermekek is felfedezték ezt a különleges élményt, mely az utóbbi évtizedben végleg visszavonult a vidámparkok világából. (galéria)


Erre a hullámvasútra már senki sem száll fel többé.

A Felfedező – Elhagyott helyek Magyarországon Facebook csoport egy izgalmas platform, ahol felfedezhetjük a hazánkban található elhagyatott helyek rejtett titkait. Itt a fantasztikus történetek és lenyűgöző fényképek segítségével ismerhetjük meg a múltunkat, és bejárhatjuk azokat a helyszíneket, amelyek valaha élettel teliek voltak, de ma már csak az idő múlásának tanúi. Csatlakozz hozzánk, hogy együtt fedezzük fel Magyarország rejtett kincseit!

A nosztalgia vonatának kocsijába, vagy inkább annak egykori hullámvasútjára, utoljára ötödikes koromban ültem fel, s ez már 35 éve történt, ráadásul egy törött kulcscsonttal a nyakamban. A Dunakanyarban megrendezett vándortábor végén, egy merész tornamutatvány következtében sikerült eltörnöm a csontomat. Hazafelé indulás előtt azonban még meg kellett látogatnunk a Vidám Parkot. Hogy ne fájduljon meg túlságosan a szívem, a felügyelő tanár mellett, egy kézzel kapaszkodva élveztem a hullámvasút izgalmait. Az ikonikus szórakoztató egység, sajnos, már működésének utolsó éveiben veszteséges volt, de a régmúlt varázsa sokunknak hiányzik, és biztos vagyok benne, hogy a mai gyerekek is örömmel tapasztalnák meg ezt az élményt.

A hullámvasút örök álmát szövi, miközben a fém ívek csendesen pihennek az idő szövetében.

A Felfedező - Elhagyott helyek Magyarországon Facebook-oldala alapján készült ez az album, amely a múlt emlékét idézi fel. A régi kocsik már egy évtizede álmodoznak, csendben várva, hogy újra életre keljenek. Az utóbbi időszakban felröppent hírek szerint egy magánkezdeményezés is formálódik, hogy visszahozza a vidámpark varázsát Budapestre, de egyelőre nem érkeztek konkrét információk a megnyitásról. A kommentek között felsejlik, hogy sok vidéki gyerek, különösen a zalai régióból, 40-50 évvel ezelőtt a vidámpark jelentette számukra a legnagyobb örömforrást, hiszen a kisebb települések kínálata csupán játszóterekre korlátozódott. Valaki megosztotta a hullámvasút műszaki adatait tartalmazó táblát is, ami az utolsó nyitva tartási napon, 2013. szeptember 30-án készült. Az adatok szerint a szerkezetet Szabó József ácsmester készítette 1926-ban, és az utolsó megfelelési tanúsítványt a Budapesti Műszaki Egyetem Építőgépek Tanszéke állította ki 2013 áprilisában. A hullámvasútra egyszerre 140 fő is felszállhatott. A Budapesti Vidámpark, amely a Vurstli és az Angol Park elődjeként ismeretes, közel két évszázados történetével a világ egyik legrégebbi, folyamatosan működő szórakoztatóparkja volt, és emléke máig él a szívünkben.

Related posts