Gomb: A versenyzők számára sem volt vonzó ez a döntés, de a csapat kérését mégis teljesítették | M4 Sport

A korábbi világbajnok, Jenson Button úgy érzi, George Russell vállaltan szabálytalan előzése nem Alexander Albont vagy a Williamst gúnyolta ki, hanem a Forma-1 két kiállást előíró módosítására adott válasz volt, ami a brit szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A 2024-es Monacói Nagydíjat követően, miután a verseny a korai piros zászlós szakasz után szinte teljesen kiállások nélkül zajlott, felvetődött a javaslat, hogy a következő futam során több gumikeverék cseréje legyen kötelező. Ezen kívül, 2025 előtt a klasszikus versenyszabályok is módosításra kerültek.
A versenyszabályok új irányelvei szerint kötelezővé vált legalább két kerékcsere végrehajtása, abban a reményben, hogy ezzel izgalmasabbá válik a futamok menete, szélesítve a stratégiák tárházát. Azonban a várt frissesség elmaradt: a módosítás nem eredményezett több előzést és látványos akciót. Helyette újabb viták robbantak ki, miután a Racing Bulls és a Williams csapatai úgy döntöttek, hogy versenyzőik a pontszerző helyek megőrzése érdekében feltartják riválisaikat.
A nézők és a szakértők mellett az érintettek is úgy vélték, hogy ez a megoldás "csúnyának" számít, és hangsúlyozták, hogy a versenyzés lényege nem ez lenne. Ugyanakkor mindannyian egyetértettek abban, hogy noha a taktika nem nyerte el a tetszésüket, mégis kötelességük volt megfelelni csapataik elvárásainak.
A szituáció még inkább "viccesebbé" vált, amikor George Russell idegességében tudatosan szabálytalanul előzte meg Alexander Albont, tudva, hogy ezzel büntetést kockáztat. Jenson Button, a korábbi világbajnok, úgy véli, hogy ez az akció nem Albonnak vagy a Williams csapatának szólt, hanem inkább az új szabályok következtében kialakult abszurd helyzetnek, ami igazán "gúnyos" pillanatokat teremtett.
"Elég furcsán festettek, amikor a csapatok arra használták versenyzőiket, hogy támogassák a csapattársaikat, miközben körönként hat másodperccel lassabbak voltak" - mondta a 2009-es szezon világbajnoka, aki jelenleg tanácsadóként dolgozik a Williams csapatnál.