Betiltják a Teslát Kaliforniában? Elon Musk vállalata komoly kihívásokkal néz szembe - Pénzcentrum


Kaliforniában komoly kihívásokkal néz szembe a Tesla: a helyi hatóságok szerint a vállalat megtévesztően hirdette önvezető technológiáját. Ez a botrány akár a Tesla értékesítési engedélyét is veszélyeztetheti az államban, amely a cég egyik legjelentősebb piaca – számol be róla a vezess.hu.

A Tesla újabb jogi kihívással néz szembe, ezúttal Kaliforniában. A helyi gépjárműhivatal (DMV) azzal vádolja a vállalatot, hogy félrevezető marketingstratégiával próbálta népszerűsíteni autói önvezető funkcióit, ezzel azt az érzetet keltve, mintha járműveik teljesen autonóm módon képesek lennének közlekedni. A hivatal állítása szerint a Tesla tudatosan tévútra vezette vásárlóit, miközben az Autopilot rendszere valójában folyamatos emberi felügyeletet követel meg a biztonságos működéshez.

A vita gyökere még 2022-re nyúlik vissza, de a jogi eljárás most jutott fordulóponthoz. A Tesla kérelmét, miszerint ejtsék a vádakat, a bíróság 2025 júniusában elutasította. Így a vállalatnak részt kell vennie egy ötnapos meghallgatáson Oaklandben, mely július végén vette kezdetét. A DMV célja nem kevesebb, mint a Tesla értékesítési engedélyének felfüggesztése vagy akár visszavonása - ami komoly csapás lenne a cég számára Kaliforniában, ahol az elektromos autók piaca különösen meghatározó.

A Tesla védekezése alapján a vitatott reklámokban nem állítják, hogy a járművek teljesen önállóan működnének. Sőt, minden esetben hangsúlyozzák a vezetői felügyelet elengedhetetlenségét. A vállalat jogi képviselői rámutatnak arra is, hogy ezek a nyilatkozatok a jövőbeli innovációkra vonatkoznak, és nem tükrözik a jelenlegi technológia állapotát.

Miközben Kaliforniában a Tesla az önvezető rendszerével kapcsolatos kommunikációs problémák miatt pereskedik, Miamiban egy másik ügy került a bíróság elé: egy 2019-es halálos baleset ügyében vizsgálják, hogy a szoftver hibájának vagy a figyelmetlen sofőrnek volt-e szerepe a tragédiában. A tárgyaláson Mary "Missy" Cummings professzor is tanúskodott, aki rámutatott, hogy az "Autopilot" elnevezés önmagában is megtévesztő - túlzott bizalmat ébreszt a vezetőkben, akik esetleg azt hiszik, hogy járműveik képességei meghaladják a valós technológiai korlátokat.

A Tesla közben továbbra is próbál terjeszkedni: engedélyt kért egy autonóm robotaxi-flotta működtetésére San Franciscóban. A verseny azonban itt is éles, hiszen a Google leányvállalata, a Waymo már jelen van hasonló szolgáltatással.

Related posts