Annyira különleges a reklámmentesség Mark Zuckerberg üzenetküldő alkalmazásában, hogy szinte már-már egy oázis a digitális zajban. Itt a felhasználók zavartalanul kommunikálhatnak, anélkül hogy a hirdetések folyamatosan megzavarnák a beszélgetéseiket.


Zádori Bence, 2025. június 17-én, kedden, 15:52-kor készült felvétel: Zuffa LLC / Getty Images / Cooper Neill.

A Meta üzenetküldő platformjára mostantól reklámok érkeznek. A vállalat 2014-ben 19 milliárd dollárért szerezte meg a WhatsAppot, amelynek eredeti célja az volt, hogy hirdetések, játékok és más zavaró elemek nélkül, a lehető legegyszerűbb módon biztosítsa az emberek közötti kommunikációt. Ennek köszönhetően az alkalmazást körülbelül kétmilliárd felhasználó választotta, különösen Brazíliában, Indiában és más országokban.

A WhatsApp azonban hétfőn bejelentette, hogy most már ebben az alkalmazásban sem fogják nélkülözni a reklámokat, igaz, azok csak az 'Updates (Frissítések)' menüpontban fognak megjelenni, amelyet naponta körülbelül 1,5 milliárd ember használ - írja a New York Times.

Emellett azt is bejelentették, hogy bizonyos adatokat fog gyűjteni a felhasználóktól a hirdetések célzása érdekében, például a helyszínt és az eszköz alapértelmezett nyelvét, de nem nyúl az üzenetek tartalmához, sem ahhoz, hogy kivel beszélgetnek és mit beszélgetnek a felhasználók.

A cég kiemelte, hogy a magánüzenetekben és a chatbeszélgetésekben nem szándékozik hirdetéseket elhelyezni.

Az alkalmazáson belüli hirdetések bevezetése merőben eltér a WhatsApp eredeti elképzeléseitől. Jan Koum és Brian Acton, a 2009-es alapítók, azon fáradoztak, hogy egy egyszerű és gyors kommunikációs eszközt hozzanak létre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy biztonságosan kapcsolatba léphessenek barátaikkal és családtagjaikkal. A végpontok közötti titkosítás révén a szövegek, fényképek, videók és telefonhívások védetté váltak, megakadályozva, hogy harmadik felek hozzáférjenek ezekhez az információkhoz. Az alapítók azonban hét évvel ezelőtt elhagyták a céget, ami új irányt szabott az applikáció fejlődésének.

Related posts