A pilóta és egy titokzatos UFO anyahajó – évtizedeken át rejtegetett egy tudományos-technológiai forradalmat?


A pilóta éppen csak megúszta az UFO anyahajó fenyegetését, és kalandos történetének részleteit a titkosszolgálatok három évtizedre a feledés homályába süllyesztették.

1986. november 17-én, a japán légitársaság 1628-as járata (JAL 1628) szokatlan és máig megmagyarázatlan esemény részese volt az alaszkai légtérben. A repülőgép kapitánya, Kenju Terauchi veterán pilótaként több mint 10.000 repült órával a háta mögött, valami olyasmiről számolt be, amit sokan csak a sci-fi filmekből ismernek: egy hatalmas, dióhéj alakú, anyahajó-szerű objektumról, amely követte gépét az Egyesült Államok légterében. A hivatalos szervek azonban hamar elnémították a történetet - és a pilótát is.

Terauchi kapitány Boeing 747-es tehergépe éppen Párizsból Tokióba tartott, amikor Alaszka égboltján két különös fényforrás bukkant fel, mindössze öt mérföldnyire a repülőgéptől. Az égi anomáliákat a gép radarja, valamint a földi légi irányítás rendszerei is észlelték, ami már önmagában is szokatlan eseménynek számított. Az igazi sokk azonban akkor érte a legénységet, amikor egy óriási "űrhajó" jelent meg a repülőgép közelében – Terauchi kapitány szavai szerint az objektum mérete kétszer-háromszorosa volt egy repülőgép-hordozónak, így akár 900 méter hosszú is lehetett.

A radarfelvételek, a pilóták és irányítók közötti hangfelvételek, valamint a később készült jegyzőkönyvek mind alátámasztják az események menetét. A gép számára engedélyezték, hogy 5000 lábnyira csökkentse repülési magasságát a biztonságos menekülés érdekében, ám a rejtélyes tárgy továbbra is a nyomukban maradt – majd hirtelen eltűnt a radar képernyőjéről.

Terauchi részletes beszámolója, valamint az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) és a NORAD (Észak-amerikai Légvédelmi Parancsnokság) dokumentumai ellenére az esemény hivatalos státusza a következőképpen alakult: "soha nem történt meg". Az FAA később Terauchit "UFO-ismétlőnek" minősítette, mivel több más észlelésről is beszámolt. Ennek eredményeként a Japán Légitársaság végül földi szolgálatra helyezte őt, elvonva tőle a repülés lehetőségét.

John Callahan, az FAA egyik magas rangú tisztviselője később azt állította, hogy jelen volt azon a megbeszélésen, ahol a CIA, az FBI és a Fehér Ház képviselői lefoglalták az összes rendelkezésre álló adatot. Callahan szerint a CIA képviselője kijelentette: "Ez az esemény nem történt meg. Mi nem voltunk itt. Önök sem voltak itt. És mindannyian titoktartásra vannak kötelezve."

A 2010-es évek végén, a Freedom of Information Act (FOIA) keretében, kutatók több mint 1500 oldalnyi dokumentumot szereztek meg, amelyek között szerepelnek a repülőgép személyzetének tanúvallomásai, radaradatok és a nyilvánosság információkérésére adott válaszok. Ezeket ma már a National Archives (Amerikai Nemzeti Archívum) őrzi, és több dokumentum elérhetővé vált a nyilvánosság számára is.

A technológiai és tudományos közösség a mai napig nem tud egyértelmű magyarázatot adni arra, hogy mi is történt pontosan aznap éjjel. Az észlelt tárgyak manőverezési képességei - például a gravitáció látszólagos figyelmen kívül hagyása, a hirtelen megállások és gyorsulások - messze meghaladják a jelenleg ismert földi technológiát. A jelenség ezért különösen érdekes a fizika, az aeronautika és az asztrobiológia határterületein dolgozó kutatók számára.

A JAL 1628-es járatának 1986-os észlelése a modern repülési és UFO-történelem egyik legmeggyőzőbb dokumentált esete. A nyilvánosságra került adatok alapján világos: egy technológiailag rendkívül fejlett objektum tartózkodott a gép közelében, és a hatóságok mindent megtettek annak érdekében, hogy az ügyet eltussolják. A kérdés már nem az, hogy az esemény megtörtént-e, hanem az, hogy ki vagy mi állt az űrhajóra emlékeztető objektum mögött.

Related posts